Kelds stamværtshus

Det gamle Vesterbro er snart helt forsvundet

Filmen tegner et varmt og nærværende portræt af Keld fra Vesterbro, som fortæller om sit liv omkring det lokale stamværtshus. Her mødes han med venner, kolleger og naboer til samtaler om alt mellem himmel og jord – et frirum midt i storbyen, hvor man kan dele både hverdag og historier. Gennem Kelds stemme fornemmer man, hvordan værtshuset fungerer som et socialt omdrejningspunkt og et af de sidste steder, hvor folk mødes på tværs af baggrund og alder.

Fortællingen er enkel og hverdagsnær, men rummer et større billede af det gamle Vesterbro – et kvarter præget af sammenhold, traditioner og forandring. Kelds ro og lune fungerer som kontrast til den moderne byudvikling, der langsomt forandrer miljøet omkring ham.

Temaet kredser om fællesskab, forandring og nostalgi. Filmen skildrer, hvordan et sted som stamværtshuset bliver et symbol på menneskelig kontakt i en tid, hvor meget socialt liv foregår digitalt.

Filmen blev vist som kortfilm i Vester Vov Vov, og er fra det antropologiske filmprojekt "Vesterbro - hvem er du, og hvor går du hen?"

Temaer

  • Hverdagsliv & fællesskab
  • Forandring & nostalgi
  • Bykultur & identitet
  • Sociale rum & lokalhistorie